بیشتر بدانیم

۱۰ قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی شبکه اجتماعی
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران؛ ۱۰ قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی

استفاده از اثرات شبکه های اجتماعی و تهیه محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند مخاطبان و مشتریان شما را به صورت موثری افزایش دهد. اما اگر بخواهید بدون هیچ دید و تجربه ای وارد شوید کار سختی پیش رو خواهید داشت.

شما باید اصول کار بازاریابی در شبکه های اجتماعی را کاملادرک کنید و به همین ترتیب کیفیت کار خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید، اما برای تحقق این امر استفاده از این ده فرمان برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند بسیار مفید باشد:

۱-قانون تمرکز

اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی موفق باشید بهتر است در یک مورد در تعداد کمی از شبکه های اجتماعی فعالیت کنید ولی در زمینه خود متخصص باشید تا این که بخواهید در همه زمینه ها حضور کمرنگ و غیرموثر داشته باشید. اگر در کار خود متخصص و بهترین باشید می توانید توجهات زیادی را به خود جلب کنید.

۲- قانون شنیدن

برای موفقیت بیشتر در شبکه های اجتماعی باید بیشتر از این که بگویید بشنوید؛ محتوای دوستان و دنبال کنندگان خود را بخوانید و با آنها در بحث ها شرکت کنید. در این حال است که شما می توانید استراتژی تدوین کنید که توجه همه را جلب کند.

گوش دادن بازاریابی در شبکه های اجتماعی شبکه اجتماعی

۳-قانون کیفیت

کیفیت به مراتب از کمیت مهمتر است. بهتر است ۱۰ پست با کیفیت داشته باشید تا ۱۰۰ پست بی محتوا و همچنین داشتن ۱۰۰۰ دنبال کننده که پست های شما را دوست دارند و آن را به اشتراک می گذارند بهتر از داشتن ۱۰ هزار دنبال کننده بی میل است که با بی انگیزگی پست های شما را رد می کنند.

۴-قانون صبر

موفقیت در شبکه های اجتماعی یک شبه به دست نمی آید. گرچه ممکن است شما با یک اتفاق یا یک کمپین مخاطب زیادی به دست آورید اما فراموش نکنید که برای ساختن یک پایگاه اجتماعی قوی برای بازاریابی باید زمان زیادی را با ثبات کار کنید.

۵-قانون ترکیب

اگر شما خود را به تولید محتوای دست اول، تازه و با کیفیت متعهد کنید مطمئنا مخاطب نیز از آن استقبال می کند و آن را با دوستان و دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و …) به اشتراک می گذارد و به صورت ترکیبی به شناخته شدن شما و افزایش مخاطبان شما کمک میکند. اما فراموش نکنید که شرط ترکیب شدن این است که شما محتوای دست اول را بدون ارائه تبلیغات خسته کننده به مخاطب ارائه دهید.

۶-قانون اثرگذاری

برای یافتن افراد اثرگذار در شبکه های اجتماعی وقت بگذارید. آنها را بشناسید و افرادی که در حوزه شما اثرگذار هستند و احتمالا به محصول شما ارتباط و علاقه داشته باشند را پیاد کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر بتوانید با آنها یک برنامه همکاری دوطرفه ایجاد کنید می توانید از نفوذ آنها برای افزایش مخاطب خود استفاده کنید. اگر آنها مایل باشند می توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند یا شما را به مخاطبان خود معرفی کنند.

۱۰ قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۷-قانون ارزش

اگر شما تمام وقت خود را در فضای مجاز به معرفی محصول خود سپری کنید و مدام محصول خود را تبلیغ کنید مردم از شما زده خواهند شد و دیگر به شما گوش نخواهند داد. شما برای رفع این مشکل باید ارزش بیشتری را در محتوای خود ایجاد کنید. به جای تبلیغ مداوم و خسته کننده بهتر است به تولید محتوا روی بیاورید تا مخاطب بیشتری جذب شما شود و محتوای شما را برای دوستان خود به اشتراک بگذارد. در نقطه مقابل حجم زیاد تبلیغات باعث خسته شدن مخاطب می شود. به جای تلاش برای فروختن محصول به همین مخاطبان به آنها به چشم سفیران خود و ارسال کنندگان تبلیغ و عناصر اجرایی تبلیغات دهان به دهان نگاه کنید.

۸-قانون تصدیق

شما به احتمال زیاد وقتی که کسی با شما ارتباط حضوری برقرار می کند او را نادیده نمی گیرید و به اهمیت می دهید. برای فضای مجازی نیز روش مشابهی پیش بگیرید. وقتی کسی را می بینید که می توانید با شما یک مدل از همکاری ولو بسیار کوچک را ایجاد کند او را نادیده نگیرید و از حضور او حداکثر استفاده را ببرید.

۹-قانون در دسترس بودن

برخی کسب و کارها در فضای مجازی با بی میلی کار می کنند و پس از ارسال چند پست برای مدتی غیب میشوند و هیچ نشانه ای از آنها در آن شبکه دیده نمی شود! اگر مخاطب ببیند شما برای مدت زمان زیادی نبوده اید و فعالیتی نداشته اید به احتمال زیاد شما را فراموش می کند یا کلا شما را با یک سازنده دیگر محتوا جایگزین خواهد کرد. شما باید همیشه با یک آهنگ تقریبا ثابت محتوا تولید کنید و در دیدرس و دسترس مخاطب باشید. (اما نباید از آن سو بیفتید و با پست های بیش از حد پرتعداد مخاطب را خسته کنید.)

۱۰-قانون برابری

نباید انتظار داشته باشید که دیگران پست های شما را به اشتراک بگذارند و شما را معرفی کنند و شما همچین کاری را در قبال آنها انجام ندهید. باید یک رابطه پایدار و دو طرفه با دیگر فعالان ایجاد کنید. بخشی از زمان و انرژی خود را به همکاری با دیگران و معرفی آنها اختصاص دهید.

 

خلاصه
تاریخ بازبینی
آیتم های بازبینی
۱۰ قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی
امتیاز نویسنده
51star1star1star1star1star

یک دیدگاه ارسال کنید