اخبار

سمینار بیزنس فرنچایز

همایش بیزنس فرنچایز

 

عصر دیروز هجدهم خردادماه سال 1394 تالار ثامن الحجج دانشکده مدیریت دانشگاه تهران میزبان اساتید، مدیران، دانشجویان و میهمانانی بود که برای سمینار بیزنس فرنچایز خود را به دانشکده مدیریت دانشگاه تهران رسانده بودند.

همایش فرنچایز

این همایش با همکاری آکادمی VLA.ir برگزار کننده دوره های نیمه حضوری MBA و DBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و انجمن بین المللی مدیران ایران برگزار شد.

“آشنایی با مدل توسعه بیزنس فرنچایز و تاثیرات احتمالی آن در توسعه کشور” موضوعی بود که سارا وزیری فارغ التحصیل MBA دانشگاه صنعتی شریف و مدیر عامل شرکت فرنچایزالیتس که یک شرکت مشاوره فرنچایز در کالیفرنیای آمریکا می باشد در مورد آن به بحث و گفت گو پرداخت.

یکی از مدل هایی که کسب و کار های کوچک برای توسعه کسب و کار خود به طور وسیعی مورد استفاده قرار می دهند مدل کسب و کار فرنچایز است.

خانم وزیری در ابتدا توضیح کلی در مورد فرنچایز ها ارائه دادند.

فرنچایز ها امکان حضور افرادی غیر از کارآفرین های ایده آل را در دنیای کارآفرینی ممکن ساخته و از این جنبه می توانند نقش به سزایی در بهره وری و توسعه اقتصادی کشور ایفا نمایند.

این همایش که قرار بود از ساعت 16 تا 18 باشد تا ساعت 19 ادامه پیدا کرد، اشتیاق شرکت کنندگان به موضوع و پرسش و پاسخ آنها در رابطه با بیزنس فرنچایز ها نشان از رضایت آنها از موضوع این سمینار و ارائه خانم وزیری داشت. در انتهای همین مطلب و با تحلیل نظرسنجی صورت گرفته از شرکت کنندگان این موضوع روشنتر خواهد شد.

همیش بیزنس فرنچایز

سارا وزیری در این سمینار نحوه کار فرنچایز ها را به طور کامل توضیح داد و مثال هایی واقعی از فرنچایز های موجود در صنایع مختلف در کشور آمریکا بیان کرد. تحلیل و بررسی فرنچایز های معروفی نظیر مک دونالد از قسمت های جذاب این قسمت بود. در ادامه نیز اهمیت توسعه این مدل در کشور مورد بحث قرار داده شد و تاثیرات احتمالی توسعه آنها در کشور از نگاه سارا وزیری مورد نقد و بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان نیز در پرسش پاسخ در رابطه با این موضوع از موانع و مشکلات فراوان پیاده سازی فرنچایزها در ایران سوال کردند که خانم وزیری این ادعا را تایید کرد اما علی رغم مشکلاتی که بر سر راه آن وجود دارد آنرا لازمه توسعه کشور دانست.

 

کاربران می توانند جهت دریافت فایل پی دی اف سمینار بیزنس فرنچایز از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

download-pdf

 

در قسمت دوم این سمینار دکتر سعید خزایی از اساتید برجسته آینده پژوهی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، در رابطه با آینده پژوهی به سخنرانی پرداختند. ایشان آینده پژوهی را نه ابزاری برای پیش بینی آینده بلکه وسیله ای برای درک درست از گذشته و استفاده از آن برای تصویر کردن آینده و انتخاب بهترین آلترناتیو از میان گزینه های موجود دانستند. دکتر سعید خزایی عضو گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و شورای علمی آینده نگری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز آینده پژوهی دانشگاه تهران هستند. رزومه ایشان به همراه ویدیو معرفی ایشان از طریق این لینک قابل دسترسی است.

سعید خزایی

در ادامه این مطلب به نتایج نظرسنجی صورت گرفته از شرکت کنندگان در این همایش می پردازیم.

فرم زیر توسط شرکت کنندگان در همایش پر شده که آمار آن به تفکیک هر سوال ثبت شده است.

بیزنس فرنچایز

اگر بخواهیم به هر سوال نمره ای بدهیم، برای عالی نمره5، برای خوب نمره4، برای متوسط نمره3، برای ضعیف نمره2 و برای خیلی ضعیف نمره1 را در نظر می گیریم به این ترتیب مجموع نمره برای هر سوال بدست می آید اما چون تعداد پاسخ دهندگان به هر سوال ثابت نیست عدد بدست آمده را بر تعداد پاسخ دهندگان هر سوال تقسیم کرده تا نمره خالص آن بدست آید. به این ترتیب جدول زیر حاصل می شود.

بیزنس فرنچایز

در مجموع نمره این همایش با توجه به این 10 سوال و میانگین وزن دار فوق 4.24 از 5 می باشد.بیشترین امتیاز با نمره 4.43 از 5 برای سوال اول یعنی ارزیابی شرکت کنندگان از سخنران جلسه خانم سارا وزیری بوده است پس از آن و در رتبه دوم سوال 4 قرار داد که نشان می دهد شرکت کنندگان از انتقال مفاهیم و مطالب هم بسیار راضی بوده اند. اما در پایین این لیست و کمترین امتیاز برای میزان رضایت شرکت کنندگان از نحوه اطلاع رسانی و ثبت نام بوده است.

نمرات فوق برای هر سوال را روی نمودار زیر نیز می توان مشاهده نمود.

بیزنس فرنچایز

 

در انتها نیز تصاویری از همایش بیزنس فرنچایز را مشاهده می کنیم.

IMG_0064

IMG_0102

همایش بیزنس فرنچایز

یک دیدگاه ارسال کنید