امروزه شرکت ها هزینه های بالایی را برای جذب مشتریان جدید محاسبه و صرف می کنند. بنگاه هایی که عمدتاً فروش آن ها بر مبنای B2C است، تبلیغات خیره کننده و ارتباطات رسانه ای زیادی را ایجاد می کنند. اما برخی از شرکت ها که کسب و کار آن ها مبتنی بر مشتریان B2B است چنین هزینه هایی را ندارند. آن ها ممکن است تعدادی محتوای تعاملی در سایت خود داشته باشند و فعالیت تبلیغاتی آن ها به نسبت شرکت های B2C بسیار محدود است.
برخی از این شرکت های B2B از ایمیل مارکتینگ و راه های محدود برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند.
با این حال، هنگامی که مشتریانی را جذب می کنند در یک فضای غیر شخصی و غیر تعاملی بر روی مشتریان خود تمرکزی ندارند. تصور آن ها این است که پس از جذب یک مشتری (کمپانی) دیگر نیازی به ایجاد فضای تعاملی خاص با آن ها وجود ندارد.
محتوای خسته کننده و بی روح را برای مشتریان B2B خود ارائه می کنند که کم کم باعث آسیب به ارتباط شما با آن ها می شود. یعنی عدم وجود برنامه محتوایی منظم برای این مشتریان می تواند یک مشکل جدی برای میزان فروش شما و حفظ مشتریانتان باشد.
در فعالیت های بر اساس B2C شما احساس می کنید که با افراد مصرف کننده در ارتباط هستید ولی در B2B گویا با افرادی سر و کار ندارید. حال اینکه در شرکت های B2B نیز افراد هستند که تصمیم گیر هستند.
بنابراین آن ها نیز سزاوار محتواهای تبلیغاتی جالب و شخصی هستند. اهمیت ندادن به این موضوع می تواند به فروش شما بسیار آسیب بزند.
برای B2B چه چیزی جذاب به نظر می رسد
اگر شما سازمان یا شرکتی را هدایت می کنید که مشتریان شما سازمان ها و شرکت ها هستند باید بدانید که چه محتوای تبلیغاتی را آماده و برای آن ها استفاده کنید. یکی از کارهایی را که باید انجام دهید این است که در مارکتینگ پلن خود بخشی را با عنوان محتوای بصری (تبلیغاتی، آموزشی یا …) قرار دهید.
بد نیست بدانید که تحقیقات سیسکو نشان می دهد تا سال ۲۰۲۱ میلادی ۸۲ درصد از ترافیک اینترنت را محتوای ویدیویی تشکیل می دهد. این در حالی است که تعداد بسیار زیادی از کمپانی ها برنامه تولید محتوای ویدیویی وجود ندارد.
در اینجا مثالی را به عنوان موضوعی که شما باید به عنوان یک شرکت B2B در مورد تولید محتوای ویدیویی انجام دهید ارائه می شود. شما می توانید آموزش ویدیویی استفاده از محصول یا خدمت خود را در یک قالب جذاب یا حتی شوخ طبعانه بسازید و ارائه نمایید.
علاوه بر این شما می توانید محتوای ویدیی خود را به شرکت هایی که از آن محصول یا خدمت استفاده می کنند ارسال کنید. این یک ابزار تبلیغاتی فوق العاده است.
تمرکز خود را بر روی پایگاه دانش مشتریان حفظ کنید
محتوای خود را برای افزایش اطلاعات مشتریان خود تولید کنید. به آن ها برای افزایش آگاهی در مورد فعالیت خودشان، محصول یا خدمت خودتان کمک کنید. این یک راه بسیار عالی برای شخصی سازی روابط است.
ممکن است شما یک شرکت B2B باشید ولی مشتریان شما B2C، در این حالت به آن ها برای فروش آن ها کمک کنید.
تولید محتوای جذاب برای همه مشتریان
ایجاد محتوای جذاب برای همه مشتریان از جمله مشتریان B2B
- ایجاد محتوای B2B اما شخصی برای افزایش رضایت مشتری؛ اطلاعات مشتری را افزایش دهید، به آن ها پیشنهاد داده و کمک کنید.
- اسفاده از محتوای از پیش آماده شده برای مواجهه با مشتریان، اطلاعات استفاده از محصول و …
- ساخت محتوای غنی ویدیویی
- تولید محتوای تعاملی برای حل مسائل
مشتریان امروزه انتظار دارند تا محتوای با کیفیت بالا دریافت کنند. فرقی نمی کند که مخاطب محتوای شما B2B یا B2C باشد. برای ساخت روابط بلند مدت لازم است تا محتوای با کیفیت تولید کنید.
منبع: www.entrepreneur.com
خیلی جالب و کاربردی بود
ممنون از سایت عالی و بسیار مفید شما
موفق باشید