بازاریابی و مدیریت فروش رسانه دیجیتال

شش اشتباه در کمپین بازاریابی PPC

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – تبلیغات کلیکی می تواند راه مؤثری برای سرعت بخشیدن به ترافیک وب سایت شما باشد اما کسب و کارهای کوچک اغلب اشتباهاتی را مرتکب می شوند که کمپین آن ها را تضعیف می کند.

در اینجا توضیح خواهم داد که PPC چگونه کار می کند؟

Pay-Per-Click

از طریق برنامه هایی مانند Google AdWords و تبلیغات فیس بوک، مارکترها بر اساس مقداری که در نظر دارند پرداخت هزینه می کنند و هر کلیک از میزان پرداخت اعتباری آن ها می کاهد. به این ترتیب عملاً پولی به هدر نمی رود و هزینه فقط زمانی صورت می گیرد که کلیک بر روی لینک سایت شده باشد.

اگرچه تبلیغات PPC ممکن است ساده به نظر رسند اما بسیاری از مارکترهای تازه کار کمپین هایی ایجاد کرده اند که در آن کلمات کلیدی خود را دقیق تعیین نکرده اند یا پس از کلیک یک پیام فوری را به نمایش نمی گذارند. بنابراین در اینجا به بیان شش اشتباه می پردازم که اکثر مارکترهای تازه کار در کمپین PPC مرتکب می شوند.

۱- اجتناب از تعیین گستره کلمات کلیدی

از میان کلمات کلیدی مرتبط با موضوع وب سایت سعی کنید تعدادی را انتخاب کنید که در تاپ ورد جستجوی جستجوگران است. تاپ ورد بودن یک کلمه به معنای آن نیست که کلمات دیگر مورد اهمیت نیستند. کمپین PPC مثل یک تور است که هرچه گستره آن پهن تر باشد تعداد بیشتری مخاطب را در بر خواهد گرفت.

۲- جدا کردن صفحه تبلیغاتی و صفحه محتوایی

پیش از آغاز کمپین PPC لازم است تا یک صفحه تبلیغاتی با یک پیام فوری و جذاب آماده سازی شود. البته در فرض صحت صفحه بندی وب سایت مفروض است که یک صفحه با محتوای مرتبط همیشه در وب ساید وجود دارد. برخی مارکترهای تازه کار در کمپین PPC این دو بخش را از یکدیگر مجزا در نظر می گیرند. اما باید دقت داشت که علاوه بر صفحه تبلیغی باید صفحه محتوایی را نیز در فرایند کمپین PPC در نظر گرفت.

۳- استفاده از کلمات کلیدی منفی

منظور از کلمات کلیدی منفی این نیست که آن کلمات معنای غیر اخلاقی داشته باشد. ما به کلماتی منفی می گوییم که استفاده از آن ها مانع دیده شدن شود. مثلاً در کلمه کلیدی فرضی “هدیه برای کودک”، تعیین خود کلمه “کودک” یک انتخاب کلمه منفی به حساب می آید.

بنابراین در تعیین کلمات کلیدی خود دقت کنید که کلمه منفی انتخاب نکرده باشید.

۴- راه اندازی کمپین های غیر هدایت شونده

بسیاری از مارکترها به اندازه کافی در هدف گیری کمپین های تبلیغاتی دقیق نیستند. برای افزایش بهره وری از ویژگی های موجود در حساب های PPC به خوبی استفاده کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که مشخص کنید که چه کسانی تبلیغ شما را ببینند.

مثلاً در تعیین مخاطب هدف این امکانات در حساب های PPC وجود دارد:

  • اگر قصد دارید که تبلیغ شما در کشورهای متعدد دیده شود لازم است تنظیمات را برای هر گروه کشوری فعال کنید و اگر ضرورتی ندارد مکان آگهی خود را به کشور مورد نظر خودتان محدود کنید.

  • از تمرکز میکروجغرافیایی غافل نشوید. برای مثال برای هدف گیری “رستوران های گیلانی در تهران” از ویژگی تعیین میکروجغرافیایی در حساب تبلیغاتی خود استفاده کنید تا آگهی شما بر اساس کسب و کار شما در آن منطقه جغرافیایی ظاهر شود.

  • در صورتی که در یک زمان معین در روز تبلیغات شما اثر دارد، آن را برای آن زمان ها تنظیم و فعال کنید.

۵- انتخاب نادرست صفحه های فرود در کمپین بازاریابی PPC

رسیدن کاربر پس از کلیک بر یک صفحه فرود بی اهمیت نه تنها روند فروش را مختل می کند بلکه ارزیابی شما از کمپین PPC شما را دچار اختلال می‌کند.

۶- عدم آنالیز و بررسی نتایج کمپین

به شکلی مؤثر باید بدانید که کدام کلیک ها به فروش منتهی می شوند. برای تولید این داده ها بصورت رایگان، حساب PPC خود را به گوگل آنالیتیک مرتبط کنید تا پیگیری های لازم را بتوانید از روند طی شده کاربر داشته باشید. فراموش نکنید که بدون ای اطلاعات نمی توانید تنظیمات کلمات کلیدی خود را تنظیم و کلمات کلیدی کمتر مؤثر خود را حذف کنید.

 

جهت ثبت نام در دوره های نیمه حضوری MBA و DBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بر روی این (لینک) کلیک کرده یا با شماره ۲۲۱۳۶۷۶۴ جهت مشاوره رایگان و پیش ثبت نام تماس حاصل فرمایید.

منبع: www.entrepreneur.com

نوشته: محسن بیاتی

یک دیدگاه

یک دیدگاه ارسال کنید