بازاریابی و مدیریت فروش

“نیاز” و “خواسته” دو بخش مهم برای تدوین استراتژی بازاریابی برند

برندسازی

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ؛ در اینجا قصد داریم به بیان چگونگی استراتژی های بازاریابی توسط برند های بزرگ را بپردازیم. این مطلب سری دوم از “بازاریابی به شکل برندهای بزرگ” است که توسط جیم جوزف کارشناس بازاریابی ارائه شده است.

یک نام تجاری چیزی است که شما را از رقبای خود جدا می‌کند و ارتباط بسیار قوی‌تری با مشتریان خود ایجاد می‌کند.

تمایز و تفاوت زیادی میان پیشرفت فعالیت‌های بازاریابی و در واقع به برند تبدیل شدن یک کسب و کار وجود دارد. اگر قصد دارید یک نام تجاری و یک برند باشید (که در حقیقت باید اینچنین باشد) باید تفاوت میان آنچه مشتریان شما “نیاز” دارند و آنچه آن‌ها “می‌خواهند” را بشناسید.

نیاز

مشتریان ما نیازهای خاص خود را دارند. نیاز به یک مزیت کارکردی با یک ویژگی عقلایی و منطقی در مورد شرکت شما آن چیزی است که مشتری به آن نیاز دارد. به طورکلی اکثر رقبای شما تقریباً همان مزایای عملکردی را ارائه می‌دهند که شما نیز برای ارائه آن ها برنامه ریزی کرده اید.

بنابراین شما باید به این موضوع بیاندیشید که چگونه می‌توانید یک نیاز دیگر بیش از موارد فعلی را ارائه دهید. قدم نخست این است که نیاز مشتری را شناخته و برای پاسخ به آن نیاز برنامه ریزی نمود.

خواستن

در اینجا برای توضیح بهتر احساس خواستن به بیان مثالی می پردازم. شما باید هر روز پیراهن خود را بپوشید. برای گرم نگه داشته شدن، برای پوشاندن و … شما نیاز دارید که لباس بر تن کنید. این نیاز را می توانید با پوشیدن لباس از هر برندی برآورده کنید. اما در این بین احساسی وجود دارد به نام “خواستن” که شما به خاطر آن می خواهید لباس با برند و نام تجاری خاصی را انتخاب کنید.

به وجود آوردن این احساس “خواستن” در مشتریان چیزی است که بیش از نیاز مشتری را به خرید از برند شما رهنمون می کند.

یافتن “خواسته” کلید ایجاد یک ارتباط قوی و عاطفی با مشتریان شما است. این مزیت پایه ای است از کل طرح بازاریابی کسب و کار شما.

استراتژی بازاریابی باید بتواند در مجموع علاوه بر رفع نیاز، احساس خواستن و ایجاد میل را در مشتریان شما ایجاد نماید.

 

جهت ثبت نام در دوره DBA و MBA نیمه حضوری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید یا با شماره تماس ۰۲۱۲۲۱۳۶۷۶۴ جه مشاوره رایگان تماس گیرید.

منبع: www.entrepreneur.com

یک دیدگاه ارسال کنید