منابع انسانی

چگونه مدیر بهتری باشیم؟ (بخش اول)

مدیران موفق

مدیریت مجموعه ای از افراد کار آسانی نیست. رهبری و مدیریت سازمان به این معناست که مدیر باید ضمن اینکه کار خود را انجام می دهد سایر افراد را هم مدیریت کند. در این مطلب می خواهیم در مورد نکاتی صحبت کنیم که یک مدیر در صورتی که آنها را رعایت کند می تواند مدیریت و رهبری بهتری بر مجموعه خود داشته باشد.

این مطلب بر مبنای نظر سنجی بوده است که Business News Daily آنرا تدوین کرده است. رویکرد اصلی این نظرسنجی بر پایه این سوال بوده است که چه مواردی یک رهبر و مدیر خوب می سازد؟!. این سوال از صاحبان کسب و کار و مدیران برجسته پرسیده شده است و نتایج خلاصه آن در قالب نکات زیر آمده است.

  • برای کارمند خود در نقش مربی و معلم باشید در در نقش والدین او

“به یاد داشته باشید که شما مدیر کارمند خود هستید نه پدر و مادر او. اما این بدین معنا نیست که به حرف های آنها توجهی نکنید، گاهی باید مربی بود و آنها را نصیحت کرد” آرلن هاوارد- مدیر عامل Arlene Howard Public Relations

  • بر روی کارمندانتان سرمایه گذاری کنید

” برای آنکه مدیر و رهبر موثری باشید، باید از قلب سازمان کار را شروع کنید یعنی کارمندان! من بر این باور هستم که کارمندان خوشحال و مشتاق به کار می توانند کارهای خارق العاده ای انجام دهند. تصویر شفافی از اینکه سازمان در کجا قرار دارد و به کجا قرار است برسد برای آنها ارائه دهید. تشویق کردن کارمندان به آنها انگزه می دهد و این می تواند برای سازمان فوق العاده باشد” Bruce Cazenave- مدیر عامل Nautilus

  • اشتباهاتتان را بپذیرید

“حتی در فضای رقابتی که امروزه در کسب و کار وجود دارد، پذیرفتن اشتباه نشانه ضعف شما نیست. با تجربه خودم می گوید این حتی باعث می شود شما مدیر قوی تری شوید. تلاش کنید به جای آنکه اشتباهتان را پنهان کنید آنرا با بقیه به اشتراک گذارید، در این صورت اعتماد افراد به شما بسیار بیشتر خواهد شد” Alan C. Fox- مدیر ACF Property Management

  • بیشتر و موثرتر با بقیه ارتباط داشته باشید

“سعی کنید بیشتر گوش دهید و مشاهده کنید. و با کارمندان به طور موثر ارتباط برقرار کنید.به جای آنکه تمرکز کنید که چه می گویند، به این فکر کنید که چگونه حرف خود را بیان می کنند. سعی کنید ارتبطات غیرکلامی آنها را درک کرده و تحلیل کنید. این می تواند حتی شامل تغییر تن صدا و لحن آنها نیز باشد. “Matt Eventoff. Owner, Princeton Public Speakibg

  • فعالیت های روزمره را جذاب تر کنید

“یکی از ویژگی های مدیر خوب این است که بتواند محیطی را برای کارمندان فراهم کند که آنها بتوانند کارهای روزمره خود را با نشاط و هیجان انجام دهند و کمتر درگیر تکرار و روزمرگی و خستگی شوند. به عنوان مدیر باید بتوانید به کارمندان نشان دهید که کاری که آنها انجام می دهند چه اهمیتی دارد وگرنه آنها پس از مدتی فکر می کنند که کار بیهوده ای را انجام می دهند.” Aytekin Tank, CEO, JotForm

  • نقاط قوت کارمندان خود را شناسایی کنید

“تحقیقات نشان می دهد که توجه کردن به نقاط قوت دیگران، درست همانند ارتباط موثر با افراد نکته ای پر اهمیت است که باعث رشد و توسعه بیشتر آنها خواهد شد.” Dr. Karissa Thacker, Management psychologist

  • به افراد تیم خود اعتماد داشته باشید

“باید بتوانید خودتان را جای کارمندتان بگذارد و خواسته های وی را درک کنید. اگر بتوانید با ایجاد اعتماد خلاء بین نیاز های شغلی و نیاز های شخصی آنها را پوشش دهید مدیر موفقی هستید. پس از همه این موارد باید گفت که این وظیفه مدیر است که تیمی بسازد که همه افراد آن عملکرد فوق العاده ای دارند” Ashely Morris, CEO, Capriotti’s Sandwich Shop

موارد فوق بخشی از صحبت های بزرگان مدیریت دنیا در مورد ویژگی های مدیران و رهبران موفق است. بخش دوم این موضوع را در مطالب آتی وبلاگ خواهید دید.

 

 

منبع: Business News Daily

 

یک دیدگاه ارسال کنید