باید بدانیم کارآفرینی

۱۰ نکته مهم در استفاده از Linkedin برای کارآفرینان و صاحبین کسب و کار

امروزه کارآفرینان و صاحبین مشاغل به ویژه آنهایی که موضوع کسب و کارشان با کسب و کارهای سنتی فاصله دارد به خوبی می دانند که حضور و فعالیت در شبکه های مجازی و به خصوص Linkedin تا چه میزان ضروری و با اهمیت است.

در اینجا قصد داریم تا به ذکر ۱۰ نکته مهم در استفاده از Linkedin برای کسب و کار ها بپردازیم.

۱- مشخصات صفحه خود را کامل و کامل تر کنید

پروفایل Linkedin شما یکی از راه هایی است که مشتریان بالقوه، کارمندان شرکت های دیگر و هم صنفی های صنعت شما می توانند با آن شما را پیدا کنند.

مشخصات خود را برای نمایش نام خود در زمان جستجو در Linkedin به صورتی قرار دهید که به آسانی قابل یافتن باشد. مثلاً نمایه پروفایل خود را طوری بنویسید که نام و نام خانوادگی یک کلمه باشد (به عنوان مثال AliMaster). همچنین مطمئن شوید که نمایه عمومی پروفایل Linkedin شما برای همه قابل مشاهده است.

این عملیات را می توانید در صفحه تنظیمات حساب کاربری خود انجام داده و وضعیت فعلی پروفایل خود را نیز در آنجا مشاهده کنید.

۲- چگونگی تنظیم قسمت توضیحات پروفایلبه بیبسیبسب

حتماً بخش خلاصه و توضیحات پروفایل خود را پر کنید. صفحاتی که این قسمت را پر می کنند، ۱۲ برابر احتمال بیشتری برای کسب فرصت های بالقوه دارند. نکته مهم دیگر برای این بخش این است که شما باید در متن آن سعی کنید که از کلمه های کلیدی کسب و کارتان استفاده کنید تا در جستجوی دیگران بتوانید حضور داشته باشید. همچنین مهارت های خود را در صفحه پروفایل خود ذکر کنید. فراموش نکنید که یک عکس برای پروفایل آپلود کنید. صفحه داری عکس ۷ برابر احتمال استقبال بیشتری نسبت به صفحه فاقد عکس دارد.

۳- وضعیت (status) خود را به روز (update) کنید.

با به روز رسانی وضعیت صفحه خود بطور منظم نشان می دهید که کسب و کار شما در حال رشد است. از قسمت به روز رسانی وضعیت برای اعلام محصولات جدید، ارسال مقالات جالب و حتی پاسخ به سوالات کسب و کار استفاده کنید.

۴- یک صفحه بیزینس Linkedin بسازید.

یک صفحه بیزینس Linkedin ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند صفحه شرکت شما را دنبال کنند. در LinkedIn بیش از دو میلیون صفحه سرکت یا بیزینس وجود دارد.

۵- رشد دادن شبکه ارتباطات

با حداقل ۵۰ نفر که می شناسید و اعتماد دارید ارتباط برقرار کنید. داشتن ارتباط حداقل ۵۰ نفری برای صفحه LinkedIn شما دارای اهمیت زیادی است. زمانی که شما به حداقل ۵۰ کارمند، مشتری، شریک تجاری، دوست، اعضای خانواده و غیره در لینکدین متصل باشید در جستجو و نیز در معرفی صفحه شما توسط لینکدین بسیار موثر است.

۶- تعامل با مشتریان جدید

سعی کنید مخاطبان جدیدتان را با توصیه های مرتبط بیشتر مورد استقبال قرار دهید.

۷- سایر صاحبان کسب و کار کوچک و علاقمند را بیابید.

در گروه های مختلف درون LinkedIn جستجو کنید تا کسب و کارهای کوچک و یا کارآفرینان را پیدا کنید. عضویت در گروه های مختلف لینکدین می تواند کمک زیادی به گسترش ارتباطات شما کند.

شما برای پیوستن به گروه ها لازم است تا یک نقطه مشترک میان کسب و کار خودتان با اعضای آن گروه بیابید. مثلاً پیوند به آن ها به خاطر زیست کسب و کارتان در یک استان، در یک صنف و … .

۸- نیروهای متخصص حوزه کاری تان را پیدا کنید.

در قسمت جستجو پیشرفته LinkedIn می توانید نیروهای مختلف را بیابید. مثلاً اگر به دنبال یک نیروی فروش عالی هستید باید در همان قسمت جستجوی پیشرفته عنوان “سرپرست فروش” را جستجو کنید.

۹- با استفاده از لینکدین اطلاعات خود را افزایش دهید.

پیش از ورودتان به یک ارتباط کاری، شما از طریق LinkedIn می توانید اطلاعات زیادی را راجع به آن فرد یا شرکت کسب کنید. از LinkedIn استفاده کنید تا اطلاعاتتان راجع به رقبایتان، شرکایتان، همکاران و … افزایش یابد.

۱۰- کسب بینش و رویکرد

روزانه به LinkedIn سر بزنید تا رویکردهای ارزشمند خود را درباره ارتباطات و فعالیت های خود به روز کنید. مثلاً به عنوان یک فرد یا شرکت بازرگانی می توانید روزانه از قسمت LinkedIn Pulse اخبار مرتبط با فعالیت های تجاری خود را مطالعه نمایید.

 

منبع: www.entrepreneur.com

یک دیدگاه ارسال کنید