اقتصاد و سرمایه گذاری

۱۲ ایده برای بازاریابی در یک اقتصاد ضعیف

۱۲ نکته بازاریابی
۱- همواره‌ تفکر بازاریابی‌ داشته‌ باشید

یک‌ پوشه‌ برای‌ نگه‌ داری‌ هر نوع‌ ایده‌ خوبی‌ که‌ به‌ ذهنتان‌ می‌ رسد، اختصاص‌ دهید و نمونه‌‌ نامه‌های‌ مستقیم‌ پستی‌، آگهی‌های‌ تبلیغاتی‌ چشمگیر و هر نوشته‌ یا کاغذی‌ که‌ مربوط‌ به‌ امور تبلیغات‌ می‌شود را در آن‌ نگهداری‌ کنید تا در آینده‌ بتوانید در نتیجه‌ی‌ هر جرقه‌ای‌ در ذهن‌ تان (اصطلاحاً طوفان‌ ذهنی‌ Brainstorm) از آنها استفاده‌ کنید.

۲ – بازار را هدف‌ گذاری‌ کنید

(مقاله ای در مورد انتخاب بازار هدف)

هر نوع‌ تحول‌، تغییر و توسعه‌ ای‌ را در روند صنعت، اقتصاد و صنایع‌ در ارتباط‌ با حرفه‌ خود زیر نظر داشته‌ باشید. رقبای‌ خود را به‌ خوبی‌ بشناسید و پوشه‌ و فایلی‌ را برای‌ بررسی‌ عملکرد های‌ هریک‌ از آنان‌ اختصاص‌ دهید.

۳ – محصولات‌، خدمات‌ و علایم‌ تجاری‌ خود را گسترش‌ دهید

محصول‌ یا خدمات‌ جدیدی‌ خلق‌ کنید و آنها را به‌ روز نگه‌ دارید. اسامی‌ و عناوین‌ تجاری ‌خوب‌ برای‌ محصولات‌ یا خدمات جدید بسیار حیاتی‌ هستند. محصولات‌ و خدمات‌ خود را همواره‌ نو و به‌ هنگام‌ کنید تا مشتریان‌ پیشرفت‌ شما را مشاهده‌کنند. (چرخه عمر محصول) 

۴ – یک‌ تیم‌ تشکیل‌ دهید

یک‌ تیم‌ مشاوران‌ بازاریابی‌ یا روابط‌ عمومی‌ متشکل‌ از کارکنان کلیدی‌ درون‌ سازمان‌ خود و خارج‌ از سازمان‌ تشکیل‌ دهید. در همایش‌ های‌ تخصصی‌ شرکت‌ کنید. نشریات‌ تخصصی‌ بازاریابی‌ را مطالعه‌ کنید. به‌ منظور رسیدن‌ به‌ گزینه‌های صحیح، با متخصصان‌ بازاریابی‌ خارج‌ از سازمان‌ تان‌ مشاوره‌ کنید.

۵ – بودجه‌ اختصاص‌ دهید

در حال‌ حاضر چه‌ مقدار پول‌ یا بودجه‌ صرف‌ بازاریابی‌ می‌کنید؟ چه‌ مقدار تمایل‌ دارید که‌ بپردازید؟ درصدی‌ از درآمد ناخالص‌ را که‌ می‌تواند به‌ بازاریابی‌ اختصاص‌ داده‌ شود، تعیین‌ کنید. سعی‌ کنید که‌ یا از طریق‌آگهی‌ و تبلیغ‌ و چه‌ از طریق‌ روابط‌ عمومی‌ به‌ صورت‌ ماهانه‌ در بازار حضور خود را اعلام‌ کنید. (مدیریت هزینه های سازمان)

۶ – خود را در اذهان‌ زنده‌ و حاضر نگه‌ دارید

روزنامه‌ای‌ یا نشریه‌ ای‌ منتشرکنید. مقالاتی‌ عرضه‌ کنید. وب‌ سایت‌ راه‌ اندازی‌ کنید. در پایین‌ هر پست‌ الکترونیکی‌ که‌ می‌فرستید، بخش‌ متحدالشکلی‌ را که‌ شامل‌ اطلاعات‌ تماس‌، آدرس‌ وب‌ سایت‌ و شعار باشد را اختصاص‌ دهید. (۷ نکته طلایی برای تحول کسب و کار)

۷ – با نشریات‌ ارتباط‌ داشته‌ باشید

بخشی‌ را برای‌ ارتباط‌ با نشریات‌ و کار خبری‌ تشکیل‌ دهند. اطمینان‌ حاصل‌ کنید که‌ با نشریه‌ای‌ کار کنید که‌ سرویس‌خبری‌ online دارد و دارای‌ صفحات‌ تصویری‌ با کیفیت‌ بالاست.

۸ – در کنفرانس ها و گردهمایی ها شرکت کنید

به‌ سازمانهای‌ اجتماعی‌ – محلی‌ و همچنین‌ گردهمایی‌ ها بپیوندید. با سخنرانان‌ در کنفرانس‌ هایی‌ که‌ شرکت‌ می‌کنید، تماس‌ بگیرید.

۹ – به‌ تماس‌ ها و سفارشات‌ به‌ سرعت‌ پاسخ‌ دهید

اگر به‌ هر دلیلی‌ در دسترس‌ نبودید، تماس‌ گیرنده‌ را به‌ شخص‌ دیگری‌ که‌ جانشین‌ شما هستند، ارجاع‌ دهید.
بخشی‌ از وب‌ سایت‌ خود را به‌ نیازهای‌ مشتریان‌ اختصاص‌ دهید.
اطمینان‌ حاصل‌ کنید که‌ برای‌ مراجعه‌ کنندگان‌ به‌ وب‌ سایت‌، تماس‌با شما آسان‌ است‌. همیشه‌ و در همه‌ حال‌، تماسها و پیام‌ ها را پیگیری‌ کنید.

۱۰ – تبلیغ‌ کنید

یک‌ بروشور جدید از محصولات‌ و خدمات‌ خود تهیه‌ کنید و یا آنها را در صورت‌ موجود بودن‌ به‌ شکل‌ بهتری‌ تغییر دهید. سعی‌ کنید شماره‌ تماسی‌ داشته‌ باشید که‌ به‌ راحتی‌ قابل‌ یادآوری‌ باشد. روی‌ تمام‌ محصولات‌ تبلیغاتی‌، آدرس‌ وب‌، ایمیل‌ و شعار خود را همواره بگنجانید.

۱۱ – حامی مالی شوید

در نمایشگاه‌ ها، حامی مالی غرفه‌ های‌ معروف‌ شوید. گردهمائی‌ هایی‌ را دردفتر خود ترتیب‌ دهید یا در یک‌ سمینار و کنفرانس‌ یا گردهمایی‌، سخنرانی‌ کنید.

۱۲ -مقاله منتشر کنید

برای‌ نشریات‌ یا روزنامه‌ های‌ محلی‌، مجلات‌ بازرگانی‌ محلی‌ و نشریات ‌بازرگانی‌- تجاری‌ ستون‌ سرمقاله‌ ای‌ بنویسید. مقاله‌ای‌ چاپ‌ کنید و آن‌ را برای‌ صنف‌ خود بفرستید.

خلاصه
تاریخ بازبینی
آیتم های بازبینی
12 ایده برای بازاریابی در یک اقتصاد ضعیف
امتیاز نویسنده
41star1star1star1stargray

یک دیدگاه ارسال کنید