باید بدانیم

۴ راه برای Retargeting Strategie

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – طبق آمارها بیش از ۸۰ درصد بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشتری تبدیل نخواهند شد. این آمار مربوط به بزرگترین وب سایت هاست. کسب و کارهایی که از هر کاربر و بازدید کننده وب سایت خود نمی گذرند. retargeting مفهومی است که در آن قصد داریم با اتخاذ سیاست هایی بازدید کننده وب سایت را مجدداً مورد هدف قرار دهیم تا جایی که نرخ تبدیل آن را افزایش دهیم.

در این مطلب قصد دارم تا در به بیان راه هایی بپردازم که در راستای retargeting و با هدف اتصال مجدد با بازدید کننده میتوان به کار گرفت.

تکنیک های زیر در Google Adwords و یا تبلیغات Facebook بکارگیری می شوند.

۱- فاکتورهای درگیرکننده

بخش سفارش Google Analytics به شما این امکان را می دهد که ترافیک سایت خود را با دقت تقسیم بندی کنید. با پیوند دادن Google Analytics و Google Adwords شما می توانید بخش های خاص مخاطبان خود را بازخوانی کنید و نیز طیف وسیعی از عوامل را برای پیگیری اهداف خود استفاده کنید. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • عمق صفحه
  • تعداد بازدید
  • صفحات ورود
  • طول هر بخش
  • تکمیل برخی از اهداف خاص

به عنوان مثال ممکن است شما متوجه شوید که افرادی که ۳ بار از وب سایت شما بازدید داشته اند و بیش از ۵ دقیقه وقت صرف کرده اند بیشتر احتمال دارد تا خریدی انجام دهند. بنابراین شما می توانید بخش سفارشی را ایجاد کنید و این افراد را در Google Display Network مجدداً مورد هدف قرار دهید.

۲- ایجاد سایت هایی در طول هم

موارد زیادی وجود دارد که لازم است تا شما سایت هایی را در طول یکدیگر با اشکال فعالیت مختلف بسازید. به عنوان مثال ممکن است در سایت شما بخشی برای تبادل نظرات یا تولید محتوای تخصصی وجود نداشته باشد یا اساساً بر اساس استراتژی شما ان بخش فراهم نباشد. بنابراین می توانید در سایتی دیگر بستر تبادل نظرات بازدیدکنندگان را فراهم آورید.

چند نمونه:

  • شما در حال توسعه نرم افزار حسابداری هستید و متوجه می شوید که مردم به دنبال بررسی محصولات هستند. شما می توانید یک وب سایت را برای بررسی تمام نرم افزارهای حسابداری ایجاد کنید.
  • شما متوجه می شوید که مردم در جستجوی “نحوه نصب محصول رقیب شما” هستند. شما در این وضعیت می توانید یک وب سایت بسازید که طریقه نصب محصول رقیب خود را در آن آموزش دهید.

۳- پیگیری وضعیت تکمیل فرم ها

ممکن است در وب سایت شما فرم های مختلفی باشد که کاربر به هر دلیلی پر کردن آن را تکمیل نکرده باشد. بنابراین راهکاری در نظر داشته باشید که برای ورود مجدد کاربر به وب سایت شما فرم بعدی را پر کند. امروزه با اتخاذ روش هایی در صفحات مختلفی فرم هایی را می توان در نظر گرفت که مخاطب آن ها را تکمیل کند.

۴- تلاش مجدد

ممکن است کاربر به دلیل هیجان زدگی یا زمانبندی نامناسب از ادامه حضور در وب سایت شما منصرف شده باشد. با مشاهده چند روز عدم فعالیت مجدد از طرف کاربر، شما می توانید مطالب جدیدی را برای آن ها ارسال کنید تا موضوع فعالیت خودتان را مجدداً به وی یادآوری کنید.

جهت ثبت نام در دوره های نیمه حضوری MBA و DBA داشنکده مدیریت دانشگاه تهران می توانید روی این (لینک) کلیک کرده یا با شماره ۲۲۱۳۶۷۶۴ تماس حاصل فرمایید.

یک دیدگاه ارسال کنید