باید بدانیم منابع انسانی

۵ راه برای حفظ کارمندان در طول مدت تعطیلات

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که بهره وری کارمندان در تعطیلات بیش از ۵۰ درصد کاهش می یابد و بیش از ۱۰ درصد کارمندان پیش از آغاز تعطیلات روندهای کاری خود را نیمه تعطیل می‌کنند. همچنین این موضوع تا مدت زمانی پس از تعطیلات وجود دارد که در نتیجه موجب کاهش بهره وری کارمندان خواهد شد.

برای جلوگیری از این موضوع در اینجا قصد داریم تا با گوشزد کردن چند نکته بدانیم که چگونه می توان اثرات این موضوع را تا حد زیادی کاهش داد.

برقراری ارتباط در مورد عملکرد شرکت

هنگامی که کارمندان احساس مشارکت بیشتری را در مورد عملکرد شرکت دارند، آن حس را یک حس ارزشمند و حرفه ای ارزیابی می کنند. با این وصف کار با بهره وری بالاتر خود را سرمایه گذاری موفق می دانند. محققان دانشگاه فلوریدا دریافته اند که محیط و سیستم ارتباطی سازمان یک عامل حیاتی است که تعامل، اطمینان و انگیزه را با قدرت تقویت می کند.

نمایش برنامه های پس از تعطیلات شرکت و ابتکارات مجموعه برای ایجاد شور و شوق 

در زمانی که مدیران برنامه های جاری شرکت را در بخش های مختلف بطور صحیح و هیجان انگیز برای کارمندان تشریح می‌کنند موجی از اشتیاق در میان کارمندان ایجاد می‌شود. این شور و شوق ایجاد شده موجب حفظ انگیزه و تمرکز بیشتر پرسنل در فضای کار می‌شود.

یکی از راه های تشریح برنامه های شرکت تهیه و پخش خبرنامه های داخلی و درون مجموعه ای است که علاوه بر این موضوع امکانات دیگری را نیز دارد.

تعیین اهداف سال آینده برای حفظ کارمندان

در Google کارکنان اهداف سال آینده خود را تعیین می‌کنند و با استفاده از روش هایی میزان نیل به این اهداف را اندازه گیری می‎کنند. رهبران و مدیران می‌توانند بخش های مختلف سازمان را مکلف کنند تا اهداف سال آینده بخش خود را مشخص کنند و گزارش پایان سال خود را بر مبنای اهداف تعیینی سال گذشته خود ارائه کنند.

ارائه امکاناتی که سلامت روان و جسم کارمندان را افزایش می دهد

در بسیاری از مجموعه ها علاوه بر بیمه پرسنل و دیگر امکانات قانونی که در اختیار کارمندان می‌گذرانند امتیازات دیگری را در قالب امکانات رفاهی برای پرسنل درنظر می‌گیرند. این امکانات در نتیجه موجب افزایش سلامت روح و جسم پرسنل شده و وابستگی و تعهد آن ها به سازمان را تقویت خواهد کرد.

علاوه بر پاداش از تکنیک تمجید و تعریف استفاده کنید

بسیاری از مدیران فکر می کنند تنها راه قدردانی و ایجاد انگیزه برای پرسنل پرداخت پاداش است و اینچنین در جهت حفظ کارمندان اقدام می کنند. به بیان دیگر آن ها، پاداش دادن به پرسنل را مساوی پرداخت یک مبلغ می‌دانند. این در حالی است که در بسیاری از موارد تقدیر و قدردانی از یک نفر در میان مجموعه ای از همکارانش کارکرد بیشتری از پرداخت نقدی خواهد داشت. 

استفاده از این مدل پاداش پیش از تعطیلات تا حد زیادی موجب افزایش انگیزه پرسنل و به وجود آمدن انگیزه برای فعالیت پس از تعطیلات آن ها خواهد شد.

منبع: www.entrepreneur.com

جهت ثبت نام در دوره های نیمه حضوری و مجازی MBA و DBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می توانید بر روی این (لینک) کلیک کرده یا با شماره ۲۲۱۳۶۷۶۴ جهت مشاوره و ثبت نام تماس حاصل نمایید.

یک دیدگاه

یک دیدگاه ارسال کنید