بازاریابی و مدیریت فروش

۶ کلید موفقیت برای استفاده از کمپین ایمیل مارکتینگ یا ایمیل بازاریابی که باید بدانید

ایمیل مارکتینگ

افرادی که در زمینه مارکتینگ فعالیت دارند به خوبی اهمیت ایمیل مارکتینگ را می دانند. بسیاری از محصولات وجود دارند که تقریباً راهی برای بازاریابی آن به جز ایمیل مارکتینگ وجود ندارد. در سال های اخیر، ایمیل مارکتینگ همچنان به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی باقی مانده و در حال استفاده است.

نکات زیادی برای استفاده از این ابزار قدرتمند بازاریابی وجود دارد که رعایت آن ها میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی و بازاریابی شما را افزایش خواهد داد. یکی از نکات مهم، ارسال ایمیل بازاریابی در یک فضای صمیمانه و شخصی است. زیرا مخاطبان اغلب از ایمیل های رسمی و تبلیغاتی استقبال نمی کنند.

در اینجا قصد داریم چند راه به شما معرفی کنیم که ایمیل بازاریابی شما را تا حد ممکن به ایمیل شخصی نزدیک می کند.

۱- عنوان ایمیل شامل نام و عنوان شما باشد.

با این کار دو هدف را محقق خواهید کرد. اول اینکه ایمیل شما در صندوق spam مخاطب تان نخواهد رفت. دوم اینکه یک ایمیل صمیمانه و شخصی شانس زیادی برای باز شدن و دیده شدن از طرف مخاطب خواهد دارد.

۲- انتخاب تحریک آمیز subject ایمیل

سعی کنید در قسمت subject ایمیل متنی را عنوان کنید که برای مخاطب محرک باشد. جذابیت و محرک بودن عنوان شانس دیده شدن ایمیل بازاریابی شما را افزایش خواهد داد. ایمیل مارکتینگ یک هدف اصلی دارد که آن دیده شدن از طرف مخاطبان است. دستیابی به این هدف فقط از راه های استاندارد مورد پذیرش است. یکی از این راه های استاندارد نوشتن موضوع ایمیل بازاریابی به نحوی است که مخاطب برای باز کردن و دیدن ایمیل بازاریابی کنجکاو شده و اقدام کند.

۳- تقریباً همه، یک داستان خوب را دوست دارند.

شرکت B & B Electronics سخت افزار ارتباطات صنعتی را به فروش می رساند. تصور کنید ایمیل بازاریابی آن ها تا چه میزان می تواند خسته کننده باشد؟ اما جالب است بدانید که ایمیل خبرنامه این شرکت همیشه با یک داستان کوتاه طنز آغاز می شود.

۴- حضور پر رنگ شما باعث می شود از یاد مخاطبتان نروید.
  • چند نکته مهم در خصوص میزان مجاز ارسال ایمیل بازاریابی به مخاطبان:
  • فواصل زمانی اعداد فرد را رعایت کنید. مثلاً روزهای سه، پنج و هفت روزهای مناسب تری هستند.
  • پس از آن که وارد جریان ارتباط ایمیلی شدید باید با سرعت آهسته و برای هر چند روز یا هر چند هفته یکبار ارتباط را ادامه دهید.
  • میزان لغو اشتراک شما باید بین ۳ تا ۱۰ درصد مخاطبان باشد. اگر بیشتر از این باشد، پیام شما با بازار شما منطبق نیست.
  • اگر مخاطب به شما پیام داد که پیام شما در موعد مقرر به وی نرسیده است نشان از آن دارد که محتوای شما خوب و موردپسند مخاطبانتان قرار دارد.
۵- نظم حاکم در ارتباط ایمیل بازاریابی را نقض نکنید.

فرض کنیم که شما به عنوان یک فیزیوتراپیست مخاطبان ایمیل مارکتینگ دارید و مدتی است که برای آن ها محتوای فیزیوتراپی ایمیل می کنید. حالا شما یک داروی گیاهی ساخته اید که تصمیم فروش آن را دارید. شما نباید پل ارتباطی خود با مخاطبان را به صورت مستقیم در راه هدف جدید استفاده کنید.

۶- انسان را مخاطب انسان قرار دهید.

بطور معمول انسان ها تمایل دارند تا به عنوان یک شخص، با یک شخص مواجه شوند نه با یک گروه.

 

منبع: www.entrepreneur.com

۲ نظر

یک دیدگاه ارسال کنید