باید بدانیم

۸ مزیت برای استفاده و توسعه رسانه های اجتماعی شخصی و کسب و کار شما

شبکه های اجتماعی

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – رسانه های اجتماعی جایگزین وظایف دیگر شما مثل شرکت در رویدادهای اجتماعی، صحبت کردن با تلفن و قرار مذاکرات گذاشتن نمی تواند باشد.

در اینجا قصد داریم به بیان هشت نکته پیرامون شبکه های اجتماعی بپردازیم که مزایای رسانه های اجتماعی را بیشتر نمایان می‌کند:

۱- شبکه های اجتماعی ابزار غربالگری هستند.

قبل از اینکه برای سرمایه گذاری وقت و انرژی خود در راستای یکم رابطه تصمیمی بگیرید می توانید درباره دیگران کمی اطلاعات کسب کنید. به این صورت که شما می توانید با مراجعه به صفحه فرد یا شرکت مورد نظر در شبکه های اجتماعی رجوع کنید و اطلاعات پایه ای نسبت به وی به دست بیاورید.

۲- استفاده از رسانه های اجتماعی شما را در تعامل با محیط نگه می‌دارد.

افراد و شرکت ها و سازمان هایی که در تعامل با محیط نیستند با ایجاد آنتروپی مثبت رفته رفته دچار فروپاشی می شوند. شبکه های اجتماعی و فعالیت در آن ها میزان تعامل را با محیط افزایش می دهد. (ایجاد آنتروپی منفی)

۳- رسانه های اجتماعی کارآمد و راحت هستند.

کارآمدی و راحتی به معنای واقعی از امتیازات حقیقی شبکه های اجتماعی هستند. شما در هر حالی می توانید از هر نقطه جغرافیایی با دیگران در ارتباط و تعامل باشید. اگر اندکی به گذشته نه چندان دور نگاهی بیاندازید خواهید دید که شبکه های اجتماعی تا چه میزان موجبات تحول ارتباطات را فراهم کرده اند.

۴- شما می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه روز در سراسر جهان شبکه سازی کنید.

بستر شبکه جهانی اینترنت هرگز بسته نمی‌شود. ایده جهانی سازی پس از راه اندازی اینترنت مطرح شد. شما می‌توانید بای کسب و کارتان ۲۴ ساعته شبانه روز و بدون هیچ مرزی شبکه سازی کنید. فرصتی فوق العاده که موجبات ساخت کسب و کارهای بسیار بزرگ را فراهم کرد. بد نیست بدانید که اینترنت و فناوری اطلاعات برای برخی از کسب و کارها یک تهدید به حساب می‌آید. علت این امر آن است مردم می توانند ارزش های متفاوت و بیشتر سایر کسب و کارهای مشابه شما را با شما به راحتی مقایسه نمایند.

۵- شبکه های اجتماعی فرصتی فوق العاده برای نمایش مهارت ها و استعدادهای شما است.

با استفاده از رسانه های اجتماعی کارفرمایان می‌توانند به مشاهده استعدادها و توانایی های شما بپردازند. چرخه جستجوی کار که همیشه از طرف متخصصان به سمت کارفرمایان بود در این سال ها تغییراتی داشته است. در صورتی که توانایی بارزی داشته باشید و آن را در عرصه فناوری اطلاعات بر روی شبکه اینترنت ارائه کنید ممکن است کارفرمایان به سمت بکارگیری شما حرکت کنند.

۶- استفاده از شبکه های اجتماعی برای برگزاری جلسات خصوصی با نتایج بسیار خوب.

برگزاری جلسات بدون همه آن هنجارهای مورد نیاز یک جلسه رسمی و غیررسمی به راحتی در بستر شبکه های اجتماعی و اینترنت امکان پذیر است. شما بدون اینکه در رفت و آمد برای شرکت در جلسات مختلف باشید می‌توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی جلسات سریع، بدون هماهنگی‌های لازم و با موضوع مشخص را در فضای شبکه های اجتماعی برگزار کنید.

۷- شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای برند سازی شخصی و تجاری شما به حساب می‌آید.

در خصوص برندسازی شخصی نکات بسیاری را می‌توان مطرح کرد. اما توجه به این که شبکه های اجتماعی تا چه میزان برای برندسازی ابزار مهمی هستند نباید فراموش شود.

۸- رسانه های اجتماعی ارتباطات را بدون تحرک فیزیکی ممکن می کنند.

رسانه های اجتماعی به شما این امکان را داده اند که بدون تحرک و جابجایی در رویدادها شرکت کنید. رویدادهای بسیاری در سراسر جهان هستند که شرکت در آن‌ها با استفاده از شبکه های اجتماعی به راحتی امکان پذیر است.

برای ثبت نام دوره های MBA و DBA نیمه حضوری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می‌توانید با کلیک در اینجا پیش ثبت نام کرده یا با شماره تماس ۲۲۱۳۶۷۶۴ جهت مشاوره رایگان تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: محسن بیاتی

یک دیدگاه

یک دیدگاه ارسال کنید