بازاریابی و مدیریت فروش باید بدانیم

Remarketing چیست؟ آیا برای برای کسب و کارهای کوچک مفید است؟ – بخش اول

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – امروزه بسیاری از بازاریابان فکر می کنند مردم از آگهی های تبلیغاتی متنفرند. در حالی که نتایج مطالعات اخیری که توسط Hubspot انجام شده است نشان می دهد این موضوع یک امر طیفی است و بسیاری از مردم از آگهی تبلیغاتی استقبال کرده و آن را برای خرید آنلاین مرجع می‌دانند.

همچنین برنامه هایی وجود دارد که آگهی تبلیغاتی را در اپلیکیشن ها بلاک کرده و افرادی را که با نمایش آگهی های تبلیغی اذیت می شوند از این نرم افزارها استفاده می کنند.

در حال حاضر Remarketing مسیری است که می تواند شخصی سازی تبلیغات را با هدف افزایش ارتباط هموار کند. شناخت Remarketing می تواند به شما در حوزه جذب مشتریان آنلاین کمک کند. 

Remarketing چیست؟

بطور اجمالی ریمارکتینگ شامل هدف گیری مشتریانی است که قبلاً چیزی در وب سایت شما مشاهده کرده یا علاقه خود را به محصول یا محصولاتی از شما بروز داده اند. این هدف گیری به معنی جذب مشتریانی است که صفحه ای از صفحات سایت شما را مرور کرده اند.

برنامه Remarketing به شما این امکان را می دهد که صفحات خاصی را در وب سایت خود رهگیری کنید. این رهگیری در نهایت موجب شناخت کاربرانی می‌شود که در صفحات مختلف وب سایت شما حاضر شده اند. 

هنگامی که شناسایی کاربران را انجام دادید می توانید آگهی های ویژه و اختصاصی را که قبلاً مشاهده کرده اند را برای آن ها ارسال کنید. بنابراین این آگهی ها به شدت شخصی سازی شده است و کاربرد هر آگهی را ارتقا می دهد.

طبق گزارش وب سایت AdRoll معمولاً تنها ۲درصد از مصرف کنندگان اولین بار است که از وب سایت بازدید می کنند. این میزان یک ابزار ارزشمند برای جلب بازدید کنندگان برای بازگشت و تکمیل فرایند بدل شدن آن ها به مشتری به شمار می‌رود.

همچنین بر اساس آماری که توسط CMO ارائه شده است نشان می‌دهد یک چهارم کاربران از تبلیغات اختصاصی بازدید می‌کنند. علت بازدید آن‌ها یادآوری نشان هایی است که کاربر قبلاً علاقه خود به بازدید آن ها را نشان داده است. بنابراین در نتیجه نرخ بازدید از آگهی بالاتر رفته و فروش یا آگاهی از برند امکان موفقیت بیشتری را خواهد داشت.

مطالعه دیگری که توسط Digital Remedy انجام شده است نشان می دهد پاسخ های تبلیغاتی در Remarketing به میزان ۴۰۰ درصد افزایش داشته است و بنابر گفته Comscore آگهی های متمایزتر که از کمپین ریمارکتینگ استفاده می کنند نرخ بازدید تا ۱۰۴۶درصد را تجربه کرده اند. 

با این توصیف در ادامه قصد داریم تا مراحل موفقیت یک کمپین Remarketing را ذکر کنیم:

شناخت انواع مختلف کمپین Remarketing

انواع مختلفی از کمپین های ریمارکتینگ وجود دارد که برندها می توانند به شکل آنلاین به کاربران مرتبط خود دست یابند. برای درک ریمارکتینگ متخصصان باید گزینه های مختلفی را درنظر بگیرند. مدیران بازاریابی باید از میان کارآمدترین این انواع به انتخاب بپردازند.

برخی از محبوب ترین گزینه های کمپین Remarketing:

نمایش آگهی برای افرادی که از سایت شما بازدید کرده اند

یکی از رایج ترین انواع ریمارکتینگ، نمایش تبلیغ و آگهی برای افرادی است که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند. کسانی که کمپین های ریمارکتینگ خود را از Google Adwords تنظیم می کنند، تبلیغات خود را در سراسر شبکه نمایش گوگل نشان خواهد داد. فراموش نکنید که Google Adwords بزرگترین پلتفرم PPC را ارائه می دهد و این یک راه فوق العاده برای رسیدن به میلیون ها جستجوگر در سراسر بستر جهانی اینترنت است. 

شما همچنین می توانید آگهی های تبلیغاتی خود را در تعدای از نرم افزارهای شبکه اجتماعی تنظیم کنید. برای مثال فیس بوک و توییتر هر دو سیستم عامل های تبلیغاتی خود را ارائه می دهند. با توجه به اینکه فیس بوک بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد می تواند یک پلتفرم فوق العاده کاربردی برای کمپین های Remarketing محسوب شود.

(نمونه نمایش یک آگهی در Facebook)

Email Remarketing

Email Remarketing به شما این امکان را می دهد تا افرادی را مخاطب ایمیل بازاریابی خود قرار دهید که در حال مشاهده ایمیل هایی با محتوای مشابه تبلیغاتی شما هستند. در این حالت نرخ بازشدن هر ایمیل تبلیغاتی بالاتر از آن چیزی است که در ایمیل مارکتینگ شاهد هستیم. علت ابن امر علاقه مخاطب است که قبلاً در بازکردن یک ایمیل مشابه نشان داده است.

لیست تبلیغات ریمارکتینگ

علاوه بر نمایش تبلیغات در سایر وب سایت ها در سراسر بستر وب در جهت کمپین ریمارکتینگ، شما می توانید تبلیغات خود را در موتورهای جستجو نمایش دهید. با استفاده از این آگهی های ریمارکتینگ شما می توانید کسانی را که از وب سایت شما بازدید کرده اند برای ارزیابی و برنامه ریزی مشاهده کنید. در این لیست می توانید مشتریان بالقوه را پیدا کنید و علاقه هرکدام را مورد ارزیابی قرار دهید.

دستیابی به جستجوکنندگان

پیگیری جستجوی جستجوکنندگان به وسیله یک فرم منحصر به فردی است که با آن قادر خواهید بود کاربرانی که کلمات کلیدی شما را در موتور جستجو جستجو کرده اند رصد کنید. 

Video remarketing

از طریق Google شما می توانید تبلیغات را برای کاربران در YouTube نمایش دهید. افرادی که در کانال انتخابی خود بازدید ویدیو داشته اند می توانند از طریق ریمارکتینگ مورد هدف تبلیغاتی قرار گیرند. 

 

منبع: www.lyfemarketing.com

نویسنده: محسن بیاتی

 

یک دیدگاه ارسال کنید